Zašto su važne recenzije smještaja
Ako i niste ozbiljno shvatili moć recenzije gostiju na stranicama vašeg hotela ili apartmana prije desetak godina, do sada ste se već vjerojatno osvijestili. Riječ je o jednom od najvažnijih...
Ako i niste ozbiljno shvatili moć recenzije gostiju na stranicama vašeg hotela ili apartmana prije desetak godina, do sada ste se već vjerojatno osvijestili. Riječ je o jednom od najvažnijih marketinških alata u suvremenoj prodaji smještaja koja se gotovo isključivo oslanja na internet i internetske oglašivače.
Komentari gostiju od iznimne su važnosti za moguće povećanje broja rezervacija smještaja. Nema ničeg što će tako dići popularnost apartmana, hotela, kuće za odmor ili bilo kojeg drugog oblika smještaja kao što je to dobra recenzija. Nažalost, ni pokopati ga kao što to može ona loša.
Radi mogućnosti da gosti podijele negativna iskustva smještaja, vlasnici objekata često ne dozvoljavaju komentiranje na web stranici. Velika pogreška! Više od 50% turista neće rezervirati smještaj koji nema niti jednu recenziju.
Na što sve treba obratiti pažnju
Većina smještaja svoje kapacitete puni preko posredničkih agencija ili web platformi za rezervaciju smještaja kao što su to Booking, Airbnb, Trivago, TripAdvisor ili slično, a oni ne samo da omogućuju da gosti ostave komentar na uslugu smještaja, već potiču korisnike da to učine, podsjećaju ih na tu mogućnost i jednostavnim ih koracima vode do toga.
Postala je uobičajena praksa prije rezervacije smještaja dobro pregledati recenzije gostiju. Zato je jako važno da one budu dobre.
Recenzije se odnose na cjelokupnu uslugu, a ostavljaju se uglavnom po kategorijama: čistoća, udobnost, lokacija, sadržaji, osoblje, vrijednost za novac i dostupnost WiFi-a. Posljedično, recenzije utječu na poziciju na tražilici smještaja, a korisnik može odmah odabrati mogućnost da mu se smještajni kapaciteti s lošim recenzijama ni ne prikazuju.
Na lokaciju ne možete utjecati, ali na udobnost možete. Kvalitetan opis smještaja privući će goste, a hoće li rezervirati smještaj ili nastaviti s traženjem ovisi o recenziji. Najnoviji statistički podaci ukazuju na to da oko 79% turista pročita minimalno šest komentara o kvaliteti smještaja prije nego se odluči na rezervaciju istog, dok čak 98% turista te komentare smatra ključnima prilikom samog odabira.
Kako bi gosti ostavili pozitivne recenzije vaših smještajnih kapaciteta, trebali biste obratiti pažnju na sljedeće:
Kvaliteta kreveta i madraca
Jedna od najčešćih kritika gostiju je neudoban madrac. Bude li se gosti neispavani i s bolovima u leđima i vratu radi neudobnog ili istrošenog madraca i podnice, jasno da neće biti zadovoljni. Ako im krevet škripi pri svakom najmanjem pomaku, možete očekivati negativne ocjene. Samo se stavite na mjesto takvog gosta i uvidjet ćete važnost dobrog madraca. Biste li vi ostavili dobru recenziju na smještaj koji vam ne nudi ono osnovno - kvalitetan san?
Prva investicija kvalitetnog smještaja trebaju biti udobni i funkcionalni kreveti i madraci. Madrace je potrebno redovito mijenjati jer se s vremenom u madracu nakupljaju grinje. Kihanje, začepljen nos i crvene oči, alergije, otekline i crvenilo kože samo su neke od nuspojava izloženosti grinjama. Ako niste, još danas zamijenite stare madrace u vašem smještajnom objektu i spriječite negativne recenzije.
Udobnost
Prostranost smještajnog kapaciteta, postojanje svih potrebnih sadržaja koje kvalitetan smještaj mora imati, moderan namještaj… brojni su faktori koji ulaze u sveukupnu ocjenu udobnosti smještaja.
Ako je prostor opremljen kaučem na razvlačenje imajte na umu da se i on vremenom troši, stoga ga je potrebno pravovremeno zamijeniti ili kupiti nadmadrac koji će kauč učiniti udobnijim za ležanje. Ne bi bilo loše da u svoju ponudu uvrstite i antialergijske jastuke koji će vam dati prednost u odnosu na konkurenciju. I to utječe na sveukupni dojam udobnosti.
Kako bi gost znao što može očekivati, važno je navesti točnu kvadraturu smještaja. Pomoću slika na web stranici hotela ili apartmana, gosti dobivaju prvi dojam o smještaju, a upravo je on presudan u odluci o rezervaciji.
Prostor opišite realno, bez uljepšavanja. Gosti će znati što mogu očekivati i neće se neugodno iznenaditi kada smještaj vide uživo. Pretjerivanje, uljepšavanje i zavaravanje gostiju moglo bi vas koštati najnegativnijih recenzija.
S druge strane, istaknite sve prednosti vašeg smještaja, slobodno se pohvalite novim madracima, antialergijskim jastucima i svime što je vezano za udobnost jer će možda baš to prevagnuti u vašu korist.
Higijena
Vlasnik smještaja kojim se šire neugodni mirisi, na posteljini caruju mrlje od prolivenog soka, a vlasi duge crne kose na jastuku podsjećaju na nedavne goste, slobodno može zaboraviti na goste sljedeće sezone. Ovakvi scenariji dugoročno će vas koštati daleko više od ulaganja u čistoću apartmana. Ljudi možda zaborave, ali internet pamti.
Čistoća je glavni preduvjet za uspješno iznajmljivanje apartmana. Ako se nemate vremena sami baviti čišćenjem apartmana, unajmite agenciju. Danas na tržištu postoje brojne agencije koje nude vrlo povoljne cijene za profesionalno čišćenje smještaja.
Savjet ekstra
Dogodi li vam se negativna ocjena gosta za koju možda i niste odgovorni, nemojte ulaziti u prepirku putem interneta. U toj igri vi sigurno gubite. Radije se ispričajte radi neugodnosti i pohvalite se pozitivnim promjenama koje ste od njegovog boravka uveli u apartman ili hotel. Primjerice, povećali ste udobnost smještaja novim madracima ili ste stavili tendu na terasu pa gostima nudite bezbrižne popodnevne kave u hladu s pogledom na more.
Provjerite hotelski program za dobre recenzije gostiju